4 TIPS BISNES ONLINE DENGAN SHAKLEE

Zaman sekarang ni semua nak mudah dan cepat. Sekarang semua nak bisnes secara online. Tapi boleh ke Shaklee ni buat bisnes online. 

Eh! Boleh sangat. jom saya kongsikan tips bisnes online untuk mudahkan awak mulakan.



1. Berkongsi Tentang Produk 

Awak nak tau! Ramai lagi yang belum tahu tentang Shaklee walaupun Shaklee dah berada di pasaran lebih 100 tahun dan menghasilkan produk yang hebat. Perkataan vitamin tu pun berasal dari vitamin pertama Shaklee iaitu Vitalized Mineral yang dicipta pada tahun 1915. 

Shaklee juga sentiasa membuat kajian dan inovasi terhadap produknya sehingga mendapat pengiktirafan produk yang "Beyond Organic" kerana pemilihan bahan-bahan asas yang sangat teliti dan piawaian kualiti dengan mengesahkan ketulenan dan potensi bahan-bahan selepas dituai dijamin sehingga produk siap bebas dari beratus-ratus bahan cemar kimia.

Awak nak tau! Shaklee mempunyai rangkaian produk macam tersenarai di bawah ni;-
  • produk kesihatan 
  • produk kecantikan kulit
  • produk rambut
  • produk penjagaan rumah

Paling awak kena ingat, di Shaklee kita sama-sama memastikan produk yang kita kongsikan sangat menjamin kesihatan setiap penggunanya. Insyaallah!

2. Awak agen kawasan!

Saya suka kalau awak pada permulaan fokus pada kawasan sekitar yang berdekatan. Bolehlah menggunakan hashtag awak sendiri bagi memudahkan pelanggan mencari awak. #pengedarshakleesepang #pengedarshakleenilai #pengedarshakleesepangnilai. Ramai yang lebih suka pengedar yang dapat menyediakan penghantaran secara Cash On Delivery atau COD. 

Pasaran anda juga luas ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak. Pembelian produk boleh dibuat secara online melalui website tau awak. Klik sahaja website shaklee.com.my dan login menggunakan ID Shaklee awak dan password. Selebihnya, penghantaran produk akan dibuat oleh Shaklee menggunakan courier services GDEX. Pantas juga sampainya. Ada yang paling order hari ni, esok dah sampai. Best kan!


3. Pilihlah platform online

Semua platform media sosial dibenarkan untuk awak membuat promosi kecuali platform perniagaan online seperti shopee, lazada kerana ini melanggar garis panduan yang ditetapkan. Shaklee sangat menjaga dan memelihara semua Shaklee Independent Distributor macam awak bagi mengelakkan penjagaan kualiti barang yang sampai kepada pelanggan dan tak lupa kawalan harga seperti yang ditetapkan. 


4. Kedai online

Awak juga boleh menulis blog seperti yang saya lakukan sekarang ni. Menulis dapat membantu kita mengingati lebih baik. Apa yang penting, orang nak informasi yang bermanfaat pada mereka. Awak bolehlah kongsikan pelbagai tips kesihatan dan juga bagaimana produk Shaklee boleh membantu mereka mendapat kesihatan yang baik. 

Sekarangkan trend buat video tiktok, youtube. Awak boleh la cuba juga. Menarik tau! Baru kita tahu berbakat rupanya kita. Hik! Hik! Free-free singgah ke tiktok saya dan jom berkawan Tiktoker Shidah Sini. Boleh la saya ajar awak guna platform ni. 


Saya harap penjelasan saya mudah untuk awak fahami. Kalau ada yang tak faham, jangan malu untuk terus bertanya pada saya (klik sini).



    Comments