TESTIMONI SHAKLEE SAYA SEMASA TUNAI UMRAH

Assalamualaikum

Sekarangkan musim haji. Tengok ramai-ramai berangkat dekat Movenpick. Rindu sangat suasana dekat sana. Syukur sangat Allah izinkan ke sana dan menggamit kenangan dan rindu tanah suci Mekah dan Madinah. 

Gambar selepas selesai Umrah pertama

Shidah pegi dengan sahabat karib Wahidah Azizan bersama adiknya Huda dan makcik Izan. Oh! Rindunya. Kitorang pergi 12 hari termasuk pergi dan balik. Alhamdulillah untuk pengalaman umrah pertama untuk kami bertiga kecuali Wahidah. So Wahidah la mutawwifah kami di sana. 

Bila kita berada di sana, kita memang perlukan stamina dan kesihatan yang baik. Antaranya kita akan berjalan jauh terutama tawaf dan sai. Bukan tu sahaja perjalanan dari hotel ke masjid juga perlukan jihad dan semangat yang kuat. 

Gambar selepas selesai Sae


Bukan tu sahaja, perubahan cuaca di haramain juga berbeza berbanding di tanah air Malaysia. Masa kami pergi ke sana musim sejuk. Masa di Mekah, di waktu siangnya, cuaca macam panas dan kering. Alhamdulillah sentiasa minum air zamzam di sana. Di waktu malam pula sejuk berangin macam di cameron highlight. So perubahan ni, ada jemaah yang demam dan sakit kepala.

Waktu zohor dan asar di Masjidil Haram

Selain tu, kalau dekat sana biasanya kami makan roti dan nasi arab. Antara cabarannya, perut meragam. Masa ni la nak buang angin je. Mencabar la sikit sebab nak menjaga wuduk. 

Masa di Madinah, Shidah rasa lagi tough sebab masalah nak membuang. lagi-lagi la perut kembung. lega sangat ada bawa vitamin. Tu pun sebat juga Wahidah punya sebab dia selalu letak dekat almari cermin. hehe. Memang dasyat weih kalau sakit perut. Tempat wuduk kena keluar masjid kena turun ke bawah dulu. Mencabar. so baik la sedia siap-siap

Masa kita pergi sana, vitamin yang Shidah bawa ada tiga (3) semuanya

1. Elakkan sakit seperti demam dan selsema dengan Vitamin C 

Kita memang be tingkatkan imun badan disebabkan perubahan cuaca. 
Memang betul kita sangat memerlukan vitamin C sebagai antioksidan. Masa dekat sana, kita bercampur dengan orang diseluruh dunia. Kita sangat terdedah dengan macam-macam virus.

2. Lancarkan penghadaman dan hilangkan lenguh-lenguh dengan ostematrix

Tolonglah konsisten ambil 4 biji sebelum tidur. Masyaallah sangat melegakan tau. Supaya setiap pagi sebelum kita pergi ke masjid, perut kita dah tenang-tenang membuang dan tak la beranging. Perg kalau berangin perut, terganggu tau nak solat.

Kenangan sangat. Masa kitorang solat subuh. ingat lagi lambat sikit. so sempat solat dekat pagar Masjid Nabawi. Masa solat jenazah, perut memang tak selesa. Takbir kedua boleh pulak ter'rukuk'. Nak terbatal solat kawan sebelah. Lepas solat memang kena la "Ko dah kenapa?" 😂.

3. Tenaga yang mencukup untuk fokus beribadah dengan CoQ10.

Memandangkan kita nak berjalan banyak, kita kena sentiasa fit dan bertenaga. So ambil la CoQ10 yang akan boostkan mitocondria dan kilang sel kita. Bila dah kena kilang dah hasilkan tenaga, barulah kita bersemangat tau. 

Baru dapat tunaikan umrah dengan tenang dan dapatlah buat umrah beberapa kali untuk orang lain juga.

Bestkan pengalaman umrah. Memang sangat tak disangka-sangka, doa yang diguraukan dengan Wahidah Azizan nak pergi dengan dia Allah makbulkan. Pasang niat kuat-kuat nak ke sana.

Ya Allah Shidah doa sangat dapat pergi Haji sebelum umur 45 tahun. Dan doa stay sihat hingga ke akhir hayat dan tak menyusahkan orang. Ni la testimoni Shaklee Shidah di Haramain. 

Terima kasih Allah untuk pengalaman ni



Shidah Abdullah (012-6240197)
Leader dan Agen Shaklee Anda
Pengedar Shaklee Sepang Nilai
Penghantaran ke seluruh Malaysia. 

KLIK SINI untuk hubungi Shidah 

Comments