Shaklee Effect : Dulu Muka Breakout Sampai Segan Nak Jumpa Orang

Sharing best dari Nor Alina Ayub, Senior SV CGV dalam sesi Wellness Monday CGV.  


Masalah kulit Alina bermula bila dia tukar skincare baru yang di beli. Konon nak cantik masa nak kahwin. Malam dari beli Tu dia pakai night krim. Esok pagi muka rasa membengkak. Tengok muka berjerawat, bernanah dan gatal-gatal.


Alina basuh juga muka dia dengan pencuci baru. Tapi nampaknya keadaan tak bertambah baik.


Esoknya, baru Alina cerita pada mak apa sebenarnya jadi. Memang kena bebel la kan. Mak dia terus bawa Alina ke klinik. Doktor suruh datang esok dan bawa skincare. Doktor suruh stop guna semua. Pakai yang doktor suggest dan kena tiga kali jumpa. Sekali jumpa bil memang RM200. Doktor suruh makan vitamin c, e dengan minyak ikan. Tapi yang Doktor bagi tu tahan 3 ke 4 hari sahaja.


Memang nampak bertambah elok. Bila jumpa doktor kali ketiga, Doktor suruh beli dekat farmasi je vitamin-vitamin tu. Alina balik terus Google kulit bermasalah. Semua keluar pasal Shaklee dan terpengaruh dengan testimoni yang best-best. Alina terus cari Kak Wan, agen Shaklee dekat Ipoh. Alina cerita dia nak kenduri kahwin bulan 12 dan nak kesan yang cepat pada kulit dia.

Antara vitamin-vitamin yang Alina ambil atas cadangan Kak Wan.

1. Vitamin C - Alina makan setiap pagi Dan siap buat masker lagi seperti yang Kak Wan ajak. Vitamin C banyak bantu kulit Alina membina kolagen baru, licinkan kulit Dan tone kulit jadi lebih sekata.

2. Vitamin E - Alina perasan bila dia ambil vitamin E, parut kulit semakin susut. Bukan Tu je, sangat membantu kecutkan jerawat baru dan lama. Ada blackhead dengan Whitehead pun hilang. Vitamin E ni extract biji buah anggur yang memang tunggu antioksidan. 

3. Protein ESP - Alina ambil ESP 2x sehari. Dia memang tak risau ambil protein ESP sebab non-GMO. Dalam ESP juga ada vitamin B yang sangat membantu pembentukan protein sel yang lebih sihat. Kulit lebih lembap dan mencerahkan kulit. 

4. Minyak ikan - Ingatkan Alina kata muka dia membengkak. Minyak ikan sangat membantu mengurangkan bengkak. Omega 3 membantu mengurangkan simptom Dan kemerahan pada kulit Alina. 

5. Vivix - minuman kesihatan yang sangat tinggi antioksidan dan sangat membantu kulit Alina membina sel-sel yang sihat.


Alhamdulillah 3 bulan kulit dah cantik. Konsisten hari-hari. Bayangkan jerawat bernanah. Jerawat kecut dan cuma tinggal bekas-bekas jerawat je. Ni gambar Alina masa kendurinya. Cantik berseri pengantin kita.


Yang menariknya, masa Alina nak kahwin memang tak cukup 1 hantaran. Since masa beli memang beli 2 set, 1 set Alina buat sebagai hantaran. Memang kreatif.

Tukar Skincare kepada Youth

Selain itu, Alina baru tahu Shaklee ada skincare juga dan terus excited nak cuba. Sebab skincare pun penuh dengan vitamin. Memang terus yakin nak terus guna Youth. Lebih yakin dengan ada kajian setiap tahun. Kalau dalaman dah nampak keberkesanan dalaman, memang setia terus dengan Youth. Liang pori besar suami Alina pun makin kecil. Pakai pun lama 5 - 6 bulan. Jimat sangat. Sekarang siap tong-tong nak beli Youth dengan suami. Peloles tau. 

Ni gambar Alina masa buat sharing. Betul-betul flawless. Kredit pada Puan Alina atas perkongsian. 


Jom kita sama-sama flawless dengan Set Cantik Sihat. Boleh hubungi Shidah








Comments

  1. Cantiknya kulit Alina. Macam tak percaya dia ada masalah kulit sebelum ni.

    ReplyDelete

Post a Comment